Vipps lanserer felles innlogging - vil ha med mediebransjen

Vipps-sjef mener mediebransjen bør droppe egne innloggingsløsninger.


”I høst har mediedebatten handlet mye om samarbeid, og på medie- og teknologikonferansen «NxT Media Conference» i Trondheim inviterer sjefen for Stiftelsen Tinius, Kjersti Løken Stavrum, til debatt og diskusjon om samarbeid i mediebransjen i seansen «Corporate or die...».


Til stede i panelet er blant andre lederen for Axel Springer, Helmut Krasnik, som jobber med et felles innloggingssystem i Tyskland som inkluderer både mediehus og aktører fra andre bransjer som bank og bil. Tjenesten heter Verimi.


Han forteller at deres løsning vil være klar til lansering ved årsskiftet.


Nå kan nestsjefen i Vipps, Elisabeth Haug, fortelle Kampanje at de ønsker å tilby en tilsvarende løsning gjennom en felles innloggingstjeneste på nett for andre bransjer. Vipps er i dag allerede tatt i bruk av over 500 nettsteder og med Ruter, NSB, Elkjøp, Power og Bli Vakker som noen av de største.


Det bør være søt musikk i ørene for Kjersti Løken Stavrum som lenge har etterlyst akkurat dette.


- Kjersti Løken Stavrum har vært veldig tydelig på at mediene må samarbeide mer rundt innlogging. Jeg tok kontakt med Stavrum ettersom vi allerede har en merkevare som er elsket og brukt av nesten 2,7 millioner nordmenn, sier Haug til Kampanje.”

Les hele saken på Kampanje.com

Kilde: Kampanje.com

Baard Persson Vaage

Mest lest