Spennende nyhet fra framtiden

I dag presenterer Betal det franske selskapet Ingenico, som er blitt godt etablert i Norge.

Ingenico har 32 millioner terminaler rundt om i verden. De fokuserer både på å selge terminaler til butikker og andre utssalgssteder, og på utvikling av e-betalingssystemer. Nå har Ingenico lansert en ny serie av terminaler med både betaling og verdiøkende tjenester, gavekort, lojalitetsprogrammer eller andre tjenester som gir mer verdi til kundene. I tillegg utvikler de nye og spennende løsninger innen betalingsverdenen.

Ny serie


Ingenico har lansert en ny serie med terminaler med ny design. De har tre ulike modeller som passer ulike behov. Terminalene tilbyr det aller meste av betalingsløsninger, de har NFC, Bluetooth, 3G, wifi og kamera for å lese kuponger og QR-koder. Med disse terminalene fokuserer Ingenico først og fremst på muligheten for å identifisere lojale kunder med bluetooth og gi dem utvidede tjenester av gode tilbud.


-Våre terminaler representerer fortsatt den sikre del av våre betalingstransaksjoner, sier Pierre Delaunay, markedssjef i Ingenico. - Inne terminalene har vi muligheten til å legge inn app’er som er utviklet i HTML5, som er et enkelt system for utviklere å lage en applikasjon. Og vi har utviklet en markedsplass hvor alle utviklere kan legge inn sine app’er. Butikker og restauranter kan velge programmene de ønsker, basert på sin virksomhet, beliggenhet, etc. Noen av disse app’ene er gratis, mens andre tar en sum for tilgang.


E-labs

I Ingenico har de det de kaller e-labs, som er en utviklingsavdeling hvor de tenker kreativt på hva som vil være fremtiden for betalinger i 2-3 år. Vi går bort til en stor reklameplakat, ikke ulikt de man finner ved bussholdeplasser, t-banestasjoner og kjøpesentere.


- Her har vi en oppslagstavle som ligner på vanlige reklametavler i den forstand at den viser reklame. Men i denne tavla har vi integrert funksjonalitet kontaktløs betaling. På denne plakaten har vi seks forskjellige reklamer. På hver av disse seks reklame er det en kontaktløs betalingsmodul. Så på denne plakaten kan du bruke Visa-kortet ditt, eller din smartphone og gjøre transaksjonen direkte gjennom tavla. Vi har prøvd dette ut på en togstasjon i Paris for donasjoner til veldedige organisasjoner, hvilket var en stor suksess, fortsetter Delaunay.


Den nye reklameplakaten er fortsatt under utvikling. Det er usikkert når den vil komme i salg. Spennende blir det ihvertfall! 


Webmaster 

Mest lest